4.C

Vítáme Vás na stránkách třídy 4.C

Benvenuti sulle pagine di classe 4.C

Třídní učitelka:Mgr. Markéta Grígeľová (marketa.grigelova@truhla.cz)
Vychovatel: Kryštof Bartošek

PLÁN VÝUKY NA MĚSÍC BŘEZEN

čtvrtek 19. 3.  
český jazyk Krásný den všem!

Dnes si v češtině trošku odpočineme. Ti, kdo mají na dodělávání něco, co nestihli, si to dodělají.
Ti, co ještě neodevzdali diktát, napíšou, vyfotí a odevzdají a pak si opraví chyby podle správného znění diktátu, které najdete v úkolech z 18. 3.

Máte dva povinné úkoly.

  • Podívejte se na UčíTelku pro 4. ročník a s paní učitelkou Gábinou se věnujte práci (jako růži :D) s textem.
  • Žabky str. 41

Žádný úkol mi neposílejte, zkontrolujte po vyplnění na zadní straně Žabek. Děkuji 🙂

matematika I v matematice dnes nebudeme přehánět 🙂

Kdo ještě neposlal testík ze včerejška, prosím, pošlete.

1) Početník str. 35

2) PS str. 35/cv. 1-4

Správnost výpočtů si ověřte na kalkulačce.

Středa 18. 3.  
český jazyk Vzor píseň, kost

1) Děkuji všem za zaslání diktátu. Podívám se na ně, oznámkuji a napíšu Vám procenta.

Zkuste si najít chyby v diktátu sami. Tady jsou správně napsané věty:

Prší, blýská se a padají kroupy. (Kroupy = grandine, kroupa- bez kroupy jako žena-bez ženy -> padají ženy)

Zlij záhon s mrkví. (Mrkev- bez mrkve jako píseň bez písně, s písní – s mrkví)

Dvě žížaly si povídají o počasí. (dvě žížaly jako ženy, o počasí jako o stavení)

Šťáva z broskví je sladká. (broskev – bez broskve jako píseň-bez písně, z broskví –z písní, sladká jako sladím, slaďoučký)

2) Stejně jako včera píseň si dnes do MS vyskloňujte vzor kost v obou číslech, zapište do tabulky a označte koncovky. Porovnejte s tabulkou v uč. str. 62. Kost je vzor měkký -> i.

3) učebnice str. 68/cv. 1 a, b; cv. 2 na folii, cv. 3 je hodně těžké, ale šikovní zvládnou, nebo alespoň odhadnou, které vlastnosti jsou kladné + nebo záporné -. Tolja, Dan, Eli, Fede, Sofi D. dělat cv. 3 nemusí.

4) PS str. 49

5) Čtení – najděte si, jak vypadá hrad Kost, podívejte se do mapy, kde leží, a přečtěte si pověst.

http://www.ceskyrajdetem.cz/cs/za-povestmi-ceskeho-raje/povesti/18-povesti-z-pohlednicovych-karet/o-kosti.html

Najděte v textu pověsti, co řekl Jan Žižka o hradu Kost. Odpověď mi pošlete jako soukromý komentář k dnešnímu úkolu, do wa vašich rodičů nebo na e-mail. Stačí jedna věta.

matematika Testík a nová látka

1) Testík – přepiš vedle sebe do MS (své jméno a datum 18. 3., např. Sofie B. 18. 3.) a vypočítej. Rodič, prosím, pošle fotku testíku na můj mail nebo what’s up nebo google classroom. Děkuji

8 . 10 000 = ___________________                              9 . 100 000 = ___________________

4 . 5 000 = ____________________                              7. 20 000 = ___________________

  1. 30 000 = ___________________ 150 000 : 3 = ___________________

12 000 : 6 = __________________                  130 000 : 100 = _________________

450 000 : 50 = ________________ 80 000 : 20 000 = ________________

2)Písemné násobení dvojmístným činitelem s 0

Učebnice str. 50 – Vysvětlení je v zeleném rámečku. Dále na videu. https://www.youtube.com/watch?v=w7hxR7Kf4o4

Učebnice str. 50/cv. 1, 7 (na folii), cv. 3 do MS

cv. 2 dobrovolně do MS– nejprve vypočítej příklad pod sebou a zaokrouhli na tisíce, potom porovnej s Lídiným výsledkem,

cv. 5 dobrovolně

Početník str. 35 pouze 1. sloupec

Úterý 17. 3.  
Český jazyk Procvičovací hodina – vzory rodu ženského – žena, růže, píseň

1) Napíšeme si diktát 🙂

Připrav si MS, napiš dnešní datum 17. března a nadpis Diktát č. 15 a zapni si nahrávku.

Prosím o zaslání fotky diktátu na mail, what’s up, nebo jej odevzdejte na Učebnu 4.C Český jazyk. Děkuji.

2) procvičení vzoru píseň – je to měkký vzor, vždy měkké i

– učebnice str. 67/celé cv. 1 ústně, NEUČ se báseň zpaměť

– učebnice str. 67/cv. 2 zapiš do MS (označ str. 67/cv.2) – neopisuj zadání, zapiš rovnou správný tvar slova,

např. k básním, o koroptvi, s tůněmi

– učebnice str. 67/cv. 3 na folii

– cvičení na procvičení

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-zenskeho/koncovky/cviceni-pisen1.html

3) Procvičení vzoru žena, růže, píseňžabky str. 39, 40 – opět si vyber vždy dva sloupce z každé strany

4) Opiš si do MS (datum 17. 3.) větu a urči slovní druhy:

Moje malá sestřenice Adéla mi včera řekla, že brzy pojede k naší báječné babičce do Strančic.

Matematika Opakovací hodina

1)Písemné sčítání – V odkazu si najdi Písemné sčítání do 1 000 000 Level 4 cv. 10       https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.phpaction=show&class=4&subject=Matematika&search1=44.+P%C3%ADsemn%C3%A9+s%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD+a+od%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD+do+1+000+000#selid

2) Písemné odčítání – V odkazu si najdi Písemné odčítání číselný obor 0 – 1 000 000 Level 3 cv. 10
https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=4&subject=Matematika&search1=44.+P%C3%ADsemn%C3%A9+s%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD+a+od%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD+do+1+000+000&pg=2#selid

3) Písemné násobení jednociferným činitelemPřepiš po sebe do MS a vypočítej (datum 17. 3.)
Kontrolu proveď na kalkulačce.

45 941 . 5 =        79 173 . 2 =        136 415 . 8 =      73 481 . 6 =        254 113 . 2 =

4) Písemné dělení jednociferným dělitelemPřepiš do MS, vyděl a proveď zkoušku.

46 783 : 6 =                                     56 976 : 4 =                                     13 562 : 8 =

5) Pamětné násobení čísel do 1 000 000 – Pokud potřebuješ, opiš si do sešitu a přidávej si nuly.

http://rysava.websnadno.cz/matematika_4.roc/m4_pametne_nasobeni_do_milionu.htm

6) Pamětné dělení čísel do 1 000 000 – Pokud potřebuješ, opiš si do sešitu a škrtej nuly.

http://rysava.websnadno.cz/matematika_4.roc/m4_pametne_deleni_do_milionu.htm

Geometrie 1) S pomocí videa si zopakuj Vzájemnou polohu dvou přímek – Rovnoběžky a různoběžky.

1. video je vysvětlení. https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=XIgGaMRfi0U&feature=emb_title

2. video je úloha. https://www.youtube.com/watch?v=NuMB915JFbg

Zkus si úlohy také vypočítat. Abys mohl/a úlohy vypočítat, přečti si zadání, potom zastav video,
vyřeš příklad a pak video zase pusť, aby ses dozvěděl/a výsledek.

Pondělí 16. 3.  
Český jazyk 1) Zopakuj si koncovky podstatných jmen rodu ženského podle vzoru ŽENA – stačí vždy jedno cvičení

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-zenskeho/koncovky/cviceni-zena1.html

2) Zopakuj si koncovky podstatných jmen rodu ženského podle vzoru RŮŽE – stačí vždy jedno cvičení

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-zenskeho/koncovky/cviceni-ruze1.html

3) Žabky str. 37 a 38 – Vyber si vždy dva sloupečky z každé strany.

4) Do MS si doplň tabulku s pády Vzor píseň a vyznač koncovky. Všude je i – růže je měkký vzor (napiš do připravené tabulky  a vedle nech ještě místo pro vzor kost, ten ještě nedělej) – zkontroluj podle učebnice str. 62 (tabulka)

5) Na okopírovaném materiálu (viz příloha e-mailu prav.zen.1) udělej cv. 27, ale pouze 3 řádky. Kdo nemůže udělat na materiál, může zapsat do MS.

Matematika Opakovací hodina

1) Procvič si pamětné sčítání https://skolakov.eu/matematika/4-trida/scitani-a-odcitani-nad-10000-zpameti/hlemyzdim-tempem/priklady5.htm a odčítání  https://skolakov.eu/matematika/4-trida/scitani-a-odcitani-nad-10000-zpameti/mickey-na-cestach/priklady10.htm

2) Procvič si malou násobilku https://www.umimematiku.cz/roboti-mala-nasobilka?source=explicitKC

3) Dělení se zbytkem – Opiš příklady do MS a vypočítej (datum 16. 3.)

     56 : 9 =                              15 : 2 =                               64 : 7 =

     76 : 9 =                              32 : 3 =                               29 : 5 =

4) Procvič si zaokrouhlování. – Vymysli a zapiš pod sebe do MS 5 pětimístných čísel. 1. zaokrouhli na desítky, druhé na stovky, třetí na tisíce, čtvrté na desetitisíce a páté na statisíce.

Např.    456 789 ≐ 456 790

               784 257 ≐ 784 300

               954 321 ≐ 954 000

               354 786 ≐ 350 000

               687 642 ≐ 700 000

5) Vypočítej Adrianovu slovní úlohu do MS (Adriho úloha). Díky moc, Adri 🙂

Petr postavil dům z lega. Použil 3 krabice lega. V každé krabici bylo 90 kousků. Kolik bylo dohromady kousků lega?

—- Výsledky v e-mailu.

TÝDEN 11. – 13. 3.  
ČESKÝ JAZYK Procvičování určování vzorů podstatných jmen rodu ženského – žena, růže

  • V MS má být přepsaný úkol z učebnice 64/cv. 2. Prosím o Vaši kontrolu.
  • Do MS udělej z učebnice 64/cv. 3. viz takto:
    1. sova – žena – bez sovy, vidím sovy, se sovami
  • Do MS si doplň tabulku s pády Vzor růže a vyznač koncovky. Všude je i – růže je měkký vzor (napiš do připravené tabulky vedle vzoru žena všechny pády vzoru růže) – zkontroluj podle učebnice str. 62 (tabulka)
  • Učebnice 65/1 a-e ústně, cv. 2 a 3 ústně, str. 66/cv. 7 na folii + a) vytvoř správné tvary podle zadání v závorce a tyto tvary pak napiš do MS (např. vydrami, bělici,….)
  • Ps str. 48

Žáby na procvičování str. 35 a 36 (správné výsledy na konci sešitu)

  Čtení – Ať děti pravidelně pokračují ve čtení knih, které si zvolily pro následující zápis do čtenářského deníku a do 27. 3. zapíšou do čtenářského deníku.

Sloh – Děti měly dokončit jejich vymyšlený příběh. Další sloh zatím zadán nebyl. Prosím, aby děti pečlivě každý týden zapsaly víkendový deníček. To platí pro všechny i pro ty, co víkendovým deníčkům opět v tomto pololetí nevěnovali pozornost.

MATEMATIKA Pamětné násobení a dělení 1 000, 10 000, 100 000

Vysvětlení látky – násobení http://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-2-dil/video/str-28/   (video k jiné učebnici, ale vysvětlení je jasné a na další stránce 29 jsou pak ještě příklady na procvičení s vysvětlením)

Vysvětlení látky – dělení

Učebnice 1. díl – str. 48/cv. 1, 2 (na folii), 4, 6 (do MS, datum, označit str. 48/cv.4, str. 48/cv.6)

– str. 49/cv. 8, 9, 10 (na folii), 11 (do MS)

PS 1. díl – str. 34

Poč. 1. díl – str. 34

Materiál navíc na procvičení mají děti u sebe v MS, ale v mailu je soubor 4.C 1. Mat nás. Děl. 10000

  Geometrie – rýsuj pomocí kružítka, pravítka a ořezané tužky

  • Narýsuj kružnici k, se středem K a poloměrem r = 4,5 cm. Udělej náčrtek (zakresli do něj všechny informace, které znáš), narýsuj a vypočítej průměr.
  • Narýsuj kružnici m, se středem M a průměrem 6 cm. Spočítej poloměr kružnice. Udělej náčrtek a narýsuj.
  • Narýsuj trojúhelník KLM, m = 4 cm, l = 6 cm, k = 7 cm. Udělej náčrtek, narýsuj a spočítej obvod (o = ?). Obvod znamená, že bys z bodu K šel/a přes bod L až do bodu M.
  • Narýsuj trojúhelník RST, t = 7 cm, s = 8 cm, r = 10 cm. Udělej náčrtek, narýsuj a spočítej obvod (o = ?)
PŘÍRODOVĚDA Les – V linkovaném sešitu v seznamu rostlin a zvířat si děti doplní italské názvy savců. V PS str. 17 – doplní názvy zvířat a rostlin (česky, italsky pokud jsme si uváděli do sešitu). Některá zvířata nebo rostliny tam chybí. Proto je děti domalují a označí přilepeným papírkem s jejich názvem českým, italským, pokud znají. Stačí pouze název rodový (datel, mravenec…) viz obrázek. Vypracovaný úkol zašlete do 13. 3. jako fotku na můj what’s up nebo mail. Soubor označte 4.C PřR PS str. 17 jméno dítěte.
 
  • REFERÁTZvíře našich lesů – Dítě si vybere jedno zvíře (ne to, co už měl loňský školní rok). Ozdobně napíše jeho celé jméno a představí ho v referátu spolužákům. Zařadí jej mezi obratlovce/bezobratlé a skupinu savců/plazů/ptáků/obojživelníků/(ryb). Popíše části jeho těla, barvu, kůži. Jak dýchá, jak se pohybuje. Jakým způsob života vede (spíš přes zimu?), čím se živí, kde přebývá. Jak se stará o svá mláďata. A také připíše další tři zajímavosti o vybraném zvířeti.
    • Referát bude vypracován vlastní rukou nebo na počítači. Žák si může zvolit, zda bude referát napsán italsky nebo česky, v obou případech ale bude mít všechny náležitosti. Zdroje mohou být z encyklopedií, knih i z internetu. Vždy ale musí být informace formulovány vlastními slovy, nikoliv zkopírované z internetu.
    • Délka referátu je jedna strana A4 souvislého textu členěného do odstavců. Na samostatné straně pak budou obrázky zvířete nakreslené vlastní rukou nebo doplněné z internetu. Jeden obrázek bude popisovat stavbu těla.
    • Referát v podobě wordového souboru nebo fotky zašlete na můj mail nebo what’s up do 20. 3. 2020. Soubor označte C PřR Referát jméno dítěte.
  • Učebnice 47 – 49 Příroda na jaře – Přečíst a udělat v PS str. 28/text a cv. 1 (2, 3 dobrovolně) a str. 29/cv. 4 (odpovědi jsou v textu v učebnici)

Udělat si procházku městem nebo parkem či lesem a pozorovat znaky jarní přírody.

VLASTIVĚDA do 20. 3.
  Učebnice str. 30 – 31 opakování

Učebnice str. 32 – 35 samostudium

– REFERÁT – Památka UNESCO

Žák si vybere jednu památku ČR zapsanou na seznam UNESCO (ne Prahu!!!), napíše ozdobně její název, v jakém městě a jakém kraji se nachází, popíše, co je to za památku (gotický zámek, barokní kostel, vila), kdy a kdo ji postavil, vytvořil. K čemu slouží, co se v ní děje. A zapíše tři zajímavosti o této památce, případně další zajímavosti o městě, kde se nachází. Nakonec napíše, proč si tuto památku vybral, jestli tam byl, zda by se tam chtěl podívat, komu by návštěvu této památky doporučil. Délka referátu je jedna strana A4 (velký sešit), může být napsána vlastní rukou nebo na počítači, ale vlastními slovy (nikoliv okopírované z internetu) a bude doplněna o obrázek (vytištěný, nakreslený) na další samostatné straně.

Žák si může památky UNESCO prohlédnout zde, (https://www.youtube.com/watch?v=Mk8cG430bxw&list=PL2F75E3242CE2C7C5 . Čerpat může z různých internetových stránek (např.  https://www.unesco-czech.cz/unesco-pamatky/#page_start ) ale vždy informace musí formulovat vlastními slovy.

—– V případě dotazů se obraťte přímo na vyučující Mgr. Annu Kohútikovou, Anna.Kohutikova@truhla.cz

Italiano

Gruppo Francesca

16.03.2020 Letture p.36,37 (Il diario)
17.03.2020 Scrittura p.36,37 (come si scrive una lettera).
Esercizio: Scrivi una lettera ad un amico/a tuo cugino che sta in Italia.                        Chiedigli come sta e cosa sta facendo in questo periodo così difficile.                            Raccontagli come stai trascorrendo le tue giornate in quarantena.
18.03.2020 Grammatica p. 30,31 (aggettivo qualificativo)
20.03.2020 Tutto Esercizi pag. 28 (esercizi sull’aggettivo qualificativo)
Generi pag. 28, 29 (il diario)23.03.2020 Generi pag 33 (come si scrive un’e-mail)
Esercizio: Scrivi una mail alla maestra. Puoi chiedermi quello che vuoi                       oppure puoi raccontarmi la prima cosa che farai finita la quarantena.
questo è il mio indirizzo:    maestrafrancescariccobene@gmail.com
24.03.2020 Scrittura pag. 42,43 (come si scrive una lettera formale)
Grammatica p. 35 esercizi n°1,2,3
25.03.2020 Grammatica p.35 esercizi n°4, 5 (svolgi solo la parte sul libro), 6.
Grammatica p.32,33 (i gradi dell’aggettivo qualificativo)
27.03.2020 Grammatica pag. 38 (tutti gli esercizi)
Lettura pag. 38,39 (laboratorio di lettura)

Lezioni su Googleclassroom
Se non hai ricevuto la mail e vuoi partecipare alle lezioni organizzate sulla piattaforma di google „googleclassroom“ puoi scrivere una mail a maestrafrancescariccobene@gmail.com oppure provare a ad iscriverti al corso inserendo il codice  7ze2bcm.

   

OBECNÉ INFO:

  • ŠKOLA JE AŽ DO ODVOLÁNÍ ZAVŘENA A VŠECHNY KULTURNÍ AKCE NA MĚSÍC BŘEZEN JSOU ZRUŠENY!
  • 9. – 13. 4. Velikonoční prázdniny
  • 20. – 24. 4. Škola v přírodě – Janov nad Nisou 
  • 1. a 8. 5. Státní svátek
  • 6. a 7. 5. Ředitelské volno
  • 29. a 30. 6. Ředitelské volno
 
ROZVRH HODIN:
   8,00 – 8,45 8,55 – 9,40 10,00 – 10,45 10,55 – 11,40 11,50 – 12,35   13,30 – 14,30
PO IT ČJ M VV VV   ČJ EXTRA
ÚT TV ČJ IT PŘR ČJ   AJ
ST ČJ ČJ IT M VL   ČJ EXTRA
ČT M ČJ ČJ PŘP HV   AJ
ČJ IT TV M VL  
 
Učitelé, kteří učí v naší třídě:
IT           
Simona Magazzini (simona.magazzini@truhla.cz),
Francesca Riccobene (francescamaria.riccobene@truhla.cz)

M, PřR a PřP
   Tiziana De Luca (tiziana.deluca@truhla.cz)
VL, VV               Anna Kohútiková (anna.kohutikova@truhla.cz)
HV    Adéla Havelková (adela.havelkova@truhla.cz)
ORGANIZACE ŠK. ROKU 2019/2020:
 
Podzimní prázdniny Vacanze autunnali 28. – 30. 10. 2019
Vánoční prázdniny Vacanze di Natale 23.12. 2019 – 5.1. 2020
Pololetní prázdniny Vacanze – fine 1°semestre 31.1. 2020
Jarní prázdniny Vacanze di primavera 17.2. – 23.2. 2020
Velikonoční prázdniny Vacanze di Pasqua 9.4. – 13.4. 2020
Hlavní prázdniny Vacanze estive 1.7.- 31.8. 2020

Petr Sís: O létání a jiných snech 24. 1. 2020 Galerie DOX

Baráčnický kroj a vietnamský kroj ve 4.C

Vánoce ve 4.C

Mikuláš

Tělocvik s italským trenérem pražské přípravky FC Inter Milán

Listopadová knihovna

Halloween (31. 10. 2019), další foto zde: https://www.uschovna.cz/zasilka/SAE4GT5VM9SUMAZF-B73/

Muzikál Kocour v botách (23. 10. 2019) a následná práce s textem pohádky v hodině čtení,
další foto zde: https://www.uschovna.cz/zasilka/SAH8DNCWTUATFG7V-BXD/

Zkoumání minerálů a hornin (Přírodověda 3. 10. 2019)

Planetárium Praha (30. 10. 2019)

Evropský den jazyků 2019 – Italský kulturní institut (26. 10. 2019)